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EL CORREO GALLEGO

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Arrabal evoca en la Fundación Cela, con Marina Castaño, su bautismo en la literatura

Con motivo del tercer aniversario del fallecimiento de Camilo José Cela, la Fundación rindió ayer un homenaje a su fundador, celebrando una serie de actos religiosos y culturales abiertos al público. A las 19.00 horas, en la iglesia de Santa María en Iria Flavia, frente a la Casa dos Cóengos donde se encuentra la Fundación del escritor, tuvo lugar una misa en memoria de CJC y del patrono de la Fundación Cela, recientemente fallecido, Agustín Sixto Seco.
A la ceremonia religiosa asistieron la viuda del Nobel, Marina Castaño, su hija, y el hermano del escritor, José Luis Cela Trulock. Presentes en el oficio estaban también los familiares del doctor Sixto Seco; el alcade de Padrón, Jesús Villamor; la directora xeral de Promoción Cultural, Mª Carmen García Campelo; el catedrático y vicepresidente de la Fundación, Darío Villanueva; el director del Padre Sarmiento, Eduardo Pardo de Guevara, y el escritor Fernando Arrabal.
Asimismo, hubo un recuerdo para el también patrono de la Fundación Carlos Casares, fallecido poco después del Premio Nobel gallego, y para Domingo García-Sabell, amigo personal de Cela e impulsor de la Fundación de Iria Flavia.
A continuación, a las 20.00 h., el paraninfo de la Fundación acogió las geniales palabras del escritor Fernando Arrabal, en un acto presidido por la viuda del Nobel, Marina Castaño. Arrabal comenzó su intervención recordando el primer contacto con Cela a través de Papeles de Son Armadans, revista en la que Arrabal publicó su primer texto en España. A partir de ahí, ambos mantuvieron una estrecha relación amistosa.
Tras analizar y explicar su relación con el autor de La colmena, Arrabal concluyó que, para los Patafísicos, a cuyo Cuerpo de Trascendentes Sàtrapas pertenecen ambos [con Umberto Eco, Dario Fo y Baudrillard], Camilo José Cela vive en una ausencia aparente, definiendo con tres características fundamentales al narrador: Genio, Ingenio e Ingenuidad.
Amigos desde 1957 Arrabal y Cela se conocieron en 1957. El Nobel gallego tenía además relación con la esposa y el hijo de Arrabal y escribió en 1967 diversas cartas en favor del escritor melillense cuando fue detenido y juzgado en España por una dedicatoria considerada "ofensiva para la patria''. Cela incluso declaró en favor de Arrabal en el proceso, lo que le acarreó una lluvia de críticas. Las trayectorias personales de ambos escritores estuvieron desde entonces llenas de encuentros, hasta el fallecimiento del Nobel gallego.

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Cartas que glosan varios años de amistad



En la correspondencia que mantenían Arrabal y Cela, que se conserva en la Fundación, se tratan temas como el significado de la palabra putear, textos para catálogos y solicitudes de firmas para distintos manifiestos. En 1999 Arrabal participó en uno de los cursos de verano de la Fundación Cela en Iria Flavia
Superadas las doce mil visitas en 2004



La Fundación Camilo José Cela, sita en Iria Flavia, recibió el pasado año 12.500 visitas presenciales, un 6,5 por ciento más que en el ejercicio de 2003, mientras que las realizadas a través de Internet llegaron a las 372.333, que supusieron una cifra superiro a los 1,6 millones de movimiento, un 380 por ciento.
La institución organizó durante 2004, entre otras actividades, cuatro exposiciones temporales, editó nueve publicaciones (cuatro de ellas digitales), desarrolló una página web, realizó 51 adquisiciones de primeras ediciones de obras de Camilo José Cela y atendió a diez investigadores.

GALICIA HOXE
FOTO:Mon
Arrabal xunto á viúva do Nobel, Marina Castaño, onte en Iria Flavia

Arrabal protagoniza a homenaxe
A Fundación Cela lembra o Nobel no terceiro cabodano

Tres anos despois do falecemento de Camilo José Cela, Fernando Arrabal regresou a Iria Flavia. O autor de obras como La torre herida por el rayo pronunciou onte unha conferencia sobre o premio Nobel galego mentres que durante a súa estadía na localidade padronesa se entregou a unha das súas grandes paixóns: o xadrez. Asistiu a algunha das partidas e chegou a reproducir mentalmente, sen dificultade, unha delas. Se para el o xadrez é a vida mesma, Cela é humana e literariamente un deus.Pregunta: ¿O xadrez parécese moito á vida?Resposta: O xadrez non é como a vida, como dicían os soviéticos, o xadrez é a vida.P: Na vida, ó final, acabamos perdendo todos...R: Os grandes teóricos do xadrez pensan que o límite extremo da beleza axedrecística está nas táboas, no empate.P:Un dos lemas fundamentais de Cela era que o que resiste, gaña. ¿Cal é o seu?R: Teña en conta que Cela como transcendente sátrapa, non tivo só unha divisa. Tivo cero divisas e infinitas visións, co cal superou a Aristóteles.P: Pero vitalmente, cre que quen resiste gana...R:Eu non teño ningún interese nesas vitorias, como tampouco tivo el interese en ningunha desas vitorias. Camilo José Cela fixo un arremedo, posto que a vitoria é a instalación do conxunto da súa vida e da súa obra.P: A satrapía dálle a un forzas para levitar literariamente...R: A satrapía, é dicir, o ter sido nomeado transcendente sátrapa, significa que non coñecemos nada ningún dos sete actuais transcendentes sátrapas do Colexio de Patafísica, pero os miles de membros do Colexio de Patafísica nos coñecen moi ben.P: De Cela dixéronse moitas cousas, ¿desde a súa óptica persoal que diría? R: Eu penso que de Cela case non se dixo case nada. Dixéronse lugares comúns para alguén que non era común nin era un lugar.P: Humanamente, ¿que significou el para vostede?R: Deus, divinamente. Significa un deus.P: E literariamente...R: Deus tamén, posto que deus somos nós e Cela puidese dicir que aspiraba máis que ós premios á canonización.P: ¿Como lle gustaría que lle pillase a morte do espírito?R: Como a de Cela e a de Marcel Duchamp, falando cos amigos, meténdome na cama despois, ler un bo libro ante unha boa foto e entrar na ausencia aparente. Nós nunca dixemos que Cela morrese. Iso é unha blasfemia. Entón falou con Marina...,sabe vostede que os inimigos de Marina lle chamaron Mariña Mercante, cando eu podía chamala 'Guardiamarina'. Falou con Marina, falou co inmemorable Tomás Cavanna e entón, como o personaxe de Lewis Carol, atravesou o espello e entrou na ausencia aparente.P: ¿Por que escribiu aquela dedicatoria que había de supor o seu procesamento no franquismo e a posterior intervención de Cela no seu favor?R: Pode vostede imaxinar que haxa un accidente que poida dobrar o espírito e o ánimo da miña obra. Cando ese rapaz me fixo a homenaxe de me pedir unha dedicatoria blasfema e pánica, eu deille con moitísimo gusto, sen poder imaxinar cales ían ser as consecuencias.

"Eu non teño poder para impulsar nada, nin sequera o meu pene"



P: A Cela resumiuno vostede en tres palabras: xenio, enxeño e inxenuo...R: Sabe vostede que inxenuo é unha palabra latina que significaba aquela persoa que non era nin liberto nin escravo. Ese foi o primeiro inxenuo. No século XVI Moliere crea a palabra inxenuo para unha muller, a inxenua. Pero quen vai levantar a inxenuidade e o inxenuo á altura do personaxe mítico vai ser Cela.P: Esta fin de semana celebrouse en Iria Flavia un campionato de xadrez e vostede fala de que se converterá no futuro en algo importante, ¿vai contribuír a impulsalo?R: Eu non podo ser impulsor de nada, nin sequera conscientemente do meu pene. Eu non podo nin sequera impulsar o meu pene que se converta en falo porque este é un dos misterios máis grandes que teñen os homes. ¿Como por motivos espirituais hai un motivo físico? Iso estao a estudar unha das comisións do Colexio de Patafísica, pero eu non podo impulsar nada, o que si podo dicir é que me lambo e me relambo de gusto de imaxinar o que vai ser o próximo torneo Cela.